KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH KANCELARII NOTARIALNEJ

w związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz prawach w związku z tym przysługujących:

  1. Notariusz otrzymując od Państwa informacje stanowiące dane osobowe będzie z nich korzystał wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych na Państwa życzenie (art. 1 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie), co oznacza, że użyje ich również w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów związanych z tymi czynnościami (np. pobranie opłat sądowych i podatków, przesyłanie wypisów i informacji do sądów i organów administracji skarbowej).

  2. Działania Notariusza podejmowane są na podstawie przepisów prawa nakładających na niego obowiązki związane z wykonywaną funkcją i zadaniami (spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g, f oraz j powołanego Rozporządzenia). Szczegółowy zakres obowiązków Notariusza definiują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a zwłaszcza ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.

  3. Informacje stanowiące Państwa dane osobowe są wykorzystywane przez Notariusza ze względu na wymogi ustawowe określone przez ustawę z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie oraz szereg innych przepisów. Oznacza to, że powinni Państwo podać dane osobowe niezbędne do zgodnego z prawem wykonania czynności notarialnych. W innym przypadku, tj. gdyby odmówili Państwo przekazania niezbędnych danych, uniemożliwi to notariuszowi przeprowadzenie czynności notarialnych.

  4. Notariusz jest zobowiązany do przekazywania Państwa dane osobowe organom publicznym (np. sądom, jednostkom samorządu terytorialnego i organom administracji skarbowej) w zakresie realizacji obowiązków prawnych i ma obowiązek prawny przechowywania Państwa danych osobowych przez okres co najmniej 10 (dziesięć) lat od momentu zakończenia czynności notarialnej, w związku z którą otrzymał te dane.

  5. Zgodnie z obowiązującym prawem mają Państwo możliwość dostępu do informacji stanowiących Państwa dane osobowe. Możecie Państwo również dokonać ich sprostowania lub zażądać ich usunięcia, jeżeli jest to przewidziane przez przepisy ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.

  6. Udostępnione dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.

  7. Jeżeli będą Państwo mieli pytania lub wątpliwości związane z działaniami Notariusza, które dotyczą informacji będących Państwa danymi osobowymi mogą Państwo przesłać je na adres poczty elektronicznej: sekretariat@pauter.pl

  8. Jeżeli będą Państwo mieli zastrzeżenia związane z działaniami Notariusza, które dotyczyć będą informacji będących Państwa danymi osobowymi, mogą Państwo zwrócić się ze skargą do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.