KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH KANCELARII NOTARIALNEJ
w związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania danych osobowych oraz prawach w związku z tym przysługujących:
- Notariusz otrzymując od Państwa informacje stanowiące dane osobowe będzie z nich korzystał wyłącznie do celów związanych z realizacją czynności notarialnych podejmowanych na Państwa życzenie (art. 1 ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie), co oznacza, że użyje ich również w ramach wykonywania obowiązków wynikających z odrębnych przepisów związanych z tymi czynnościami (np. pobranie opłat sądowych i podatków, przesyłanie wypisów i informacji do sądów i organów administracji skarbowej).
- Działania Notariusza podejmowane są na podstawie przepisów prawa nakładających na niego obowiązki związane z wykonywaną funkcją i zadaniami (spełnia to wymogi art. 6 ust. 1 lit. b i e oraz art. 9 ust. 2 lit. g, f oraz j powołanego Rozporządzenia). Szczegółowy zakres obowiązków Notariusza definiują przepisy prawa powszechnie obowiązującego, a zwłaszcza ustawa z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.
- Informacje stanowiące Państwa dane osobowe są wykorzystywane przez Notariusza ze względu na wymogi ustawowe określone przez ustawę z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie oraz szereg innych przepisów. Oznacza to, że powinni Państwo podać dane osobowe niezbędne do zgodnego z prawem wykonania czynności notarialnych. W innym przypadku, tj. gdyby odmówili Państwo przekazania niezbędnych danych, uniemożliwi to notariuszowi przeprowadzenie czynności notarialnych.
- Notariusz jest zobowiązany do przekazywania Państwa dane osobowe organom publicznym (np. sądom, jednostkom samorządu terytorialnego i organom administracji skarbowej) w zakresie realizacji obowiązków prawnych i ma obowiązek prawny przechowywania Państwa danych osobowych przez okres co najmniej 10 (dziesięć) lat od momentu zakończenia czynności notarialnej, w związku z którą otrzymał te dane.
- Zgodnie z obowiązującym prawem mają Państwo możliwość dostępu do informacji stanowiących Państwa dane osobowe. Możecie Państwo również dokonać ich sprostowania lub zażądać ich usunięcia, jeżeli jest to przewidziane przez przepisy ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie.
- Udostępnione dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
- Jeżeli będą Państwo mieli pytania lub wątpliwości związane z działaniami Notariusza, które dotyczą informacji będących Państwa danymi osobowymi mogą Państwo przesłać je na adres poczty elektronicznej: sekretariat@pauter.pl
- Jeżeli będą Państwo mieli zastrzeżenia związane z działaniami Notariusza, które dotyczyć będą informacji będących Państwa danymi osobowymi, mogą Państwo zwrócić się ze skargą do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.